Meer koffiebeleving, meer marge

Ga voor luxe koekvarianten

Koffie maakte de laatste jaren een flinke ontwikkeling door, van eenvoudige, ‘ouderwetse’ koffie tot tal van heerlijke koffiespecialiteiten, gemaakt door vakkundige barista’s. Ook het eenvoudige ‘koekje erbij’, maakte plaats voor luxere varianten. Bij Sligro vind je een assortiment mooie, onderscheidende lekkernijen waarmee je de gast een unieke totaalbeleving geeft en tegelijkertijd meer marge maakt.

Presentatie
Je kunt je koffiespecialiteiten zo bijzonder maken als je zelf wilt door het af te maken met een delicatesse. De mogelijkheden die je bij Sligro vindt zijn van zichzelf al top, maar je kunt er nog iets veel mooiers van maken. Het leuke is dat je dezelfde delicatesse op heel veel manieren kunt presenteren. Ingepakt laten of uitpakken, slagroom erop doen, iets eromheen leggen… Je kunt er alle kanten mee op. Ook in het ‘on the go’-segment zien we mooie presentatiemogelijkheden voorbijkomen. Het begon met een eenvoudige beker, maar nu zie je steeds vaker dat horecazaken er echt iets moois van maken. Bijvoorbeeld door er iets lekkers in te steken. Dat kan bijvoorbeeld een koekje, kleine donut of merengue zijn, die op een cappuccino bijvoorbeeld mooi blijft liggen. Dat levert een prachtige presentatie op.

Het kopje koffie is geëvolueerd tot een luxe­product. Wat erbij werd geserveerd, het suikerzakje, melkcupje en simpele koekje, bleef lange tijd hetzelfde. Vandaag de dag ligt dat anders. Willem Verbruggen, Inkoper en Assortiments­manager Zoetwaren legt uit: “Iedereen wil genieten en is met social media bezig. Een nieuwe trend in de horeca is een ‘instagrammable’ presentatie: koffie wordt mooi gepresenteerd met iets speciaals erbij.”

Onderscheidend
De klant verwacht steeds meer van de koffiebeleving. Hij wil zich laten verrassen. Het lekkers dat erbij wordt geserveerd moet echt iets unieks en smakelijks zijn. Die trend wordt steeds groter en belangrijker. Als het totaalplaatje klopt, komt de gast ervoor terug en is hij bereid daar ook extra voor te betalen. Daar komt bij dat het jou als horecazaak onderscheidt.

Ambachtelijk en uniek
Sligro is altijd op zoek naar nieuwe, ambachtelijke en unieke producten, zoals naar echte delicatessen die nét even anders zijn. Sinds afgelopen jaar vind je bij Sligro dan ook een mooie productlijn met Italiaanse specialiteiten. Bijvoorbeeld Brutti e Buoni, exclusief verkrijgbaar bij Sligro. Letterlijk betekent dit ‘lelijk en lekker’. Het is een heerlijke, volledig handgemaakte delicatesse, die in een klein bakkerijtje nabij Milaan wordt gemaakt. Brutti e Buoni is geurig en licht, met een vanillearoma en de pure smaak van hazelnoot en zoete amandel. De ongelijke stukjes zien er allemaal net iets anders uit en zijn verpakt in een mooie in het oog springende wikkel.

Wauw-gevoel
Een ander voorbeeld waarmee je je onderscheidt is Dolciaria Cerasani, ambachtelijke Italiaanse cannoli in een kleiner formaat. Heel geschikt om bij de koffie te presenteren. Ook deze specialiteit is volgens het oude ambacht handgemaakt. En dat proef je. Willem: “Verder hebben we in ons assortiment de bekende amaretti van Alex Meijer. En wil je het toch net weer even anders, dan kun je kiezen voor de chocolade-amaretti. Deze zijn wat groter en met chocolade overgoten. Een per stuk verpakte Italiaanse delicatesse. Op termijn voegen we ook de echte officiële Italiaanse cantuccini van het merk Falcone toe aan het assortiment. Bij Sligro denken we continu met je mee en werken we aan heel mooie assortimenten, waarmee jouw gast direct een wauw-gevoel krijgt bij zijn of haar koffie.”

Italiaanse biscuit van Brutti e Buoni
(per zak 500 gram, art. nr. 132877)